Sponsor 1

15 November 2018

Lebih 7,000 Isi Rumah Masih Tonton Siaran TV Hitam Putih


Terdapat 7,161 isi rumah yang menonton siaran televisyen hitam putih di UK.

SUDAH lebih setengah abad masyarakat di seluruh dunia menonton siaran televisyen berwarna, namun lebih 7,000 orang di United Kingdom (UK) masih menonton siaran hitam putih, menurut Pelesenan TV negara itu.

Seramai 7,161 isi rumah di UK tidak menukar transmisi warna televisyen mereka walaupun televisyen dan telefon pintar serta tablet semakin meluas digunakan.

Jurucakap Pelesenan TV, Jason Hill berkata: "Lebih separuh daripada TV di UK mendapat sambungan internet, jadi ia sesuatu yang menarik apabila lebih 7,000 isi rumah masih memilih untuk menonton rancangan kegemaran mereka dalam warna hitam dan putih."

Dia turut memberi amaran bahawa lesen diperlukan untuk semua televisyen, termasuk memuat turun program BBC ke sebarang komputer, tablet atau telefon.

Bulan lalu, Pelesenan TV berkata, lebih 26,000 orang antara umur 18 dan 25 tahun dikenal pasti menonton siaran langsung televisyen atau BBC iPlayer tanpa lesen pada tahun lalu. - mstar

6 Penyebab Malas Belajar



Belajar adalah kewajipan seorang pelajar, hidup tanpa belajar bagaikan raga tanpa jiwa. Tetapi, masalah malas belajar selalu menghantui ramai pelajar pelbagai peringkat. Berikut adalah antara alasan mengapa kita sering malas belajar:


1. Susah memahami soalan atau isi pelajaran

Permasalahan ini sering dijadikan alasan untuk malas belajar. Untuk mengatasi permasalahan tersebut, kita boleh belajar berkumpulan dengan kawan-kawan kita.


2. Keadaan sekitar tempat belajar

Seandai persekitaran tempat kita belajar tenang, maka kita dapat fokus untuk belajar dengan mudah. Selok-eloknya, pelajar haruslah mencari tempat belajar yang kondusif dan kurang gangguan.


3. Keinginan bermain 'game'

Pelajar yang selalu bermain permainan komputer akan secara automatiknya menggangu minatnya untuk belajar. Ini kerana ketagihan dan susah untuk berhenti bermain sehinggalah puas atau misi gamenya tamat. Untuk mengatasi masalah ni, kita haruslah membuat satu jadual harian dan perlu ada disiplin yang tinggi untuk mematuhi jadual tersebut.


4. Mood

'Mood' kita sangat mempengaruhi semasa kita melakukan sesuatu aktiviti, ini termasuklah juga belajar. Pelajar haruslah sentiasa dalam mood yang baik dengan mengatasi sebarang masalah secara efektif.


5. Kekurangan prasarana

Kekurangan bahan untuk menyokong pembelajaran mendorong pelajar kurang minat belajar seterusnya mengundang sikap pemalas.


6. Fizikal kurang sihat

Apabila kita sakit, maka kita tidak dapat belajar dengan baik, masa tu lah juga baru kita nak menghargai dan bersyukur sekiranya ada tubuh badan yang sihat. Oleh itu, jagalah kesihatan kita sepanjang masa. - blogsanasini

“Zaibo Seperti Bapa Saya, Terima Kasih Untuk Segalanya” - Wardina Safiyyah


Gambar kenangan Wardina Safiyyah bersama Allayyarham Zaibo.

PETALING JAYA: Berita kematian pelakon Zaibo yang meninggal dunia kira-kira pukul 1.30 petang Rabu mengejutkan banyak pihak terutama dalam kalangan selebriti yang mengenalinya.

Ini termasuk bekas pelakon dan pengacara, Wardina Safiyyah yang pernah berlakon dengan Zaibo menerusi sitkom popular Spanar Jaya.

Wardina menyifatkan Allahyarham sebagai seorang bapa kepadanya ketika dia menjayakan watak sebagai Misha dalam sitkom itu.

"Saya belajar banyak daripadanya, dia bagaikan seorang bapa kepada saya ketika saya melakonkan watak Misha dalam Spanar Jaya.

Perkongsian Wardina mengenai pemergian Zaibo di Facebook.

"Saya tidak bernasib baik kerana tidak berpeluang untuk menziarahinya. Maafkan saya Uncle Zaibo. Terima kasih untuk segalanya," tulisnya di Facebook.

Sementara itu, Erra Fazira memberitahu dia akan sentiasa mengenang Zaibo sebagai seorang abang dan bapa yang disifatkan tidak kedekut ilmu dan sentiasa memberi nasihat.

Pernah berlakon bersama, Erra berkata, antara memori yang tidak dapat dilupakan ketika mereka sama-sama mengerjakan Umrah di tanah suci Mekah sekitar 17 tahun lalu.

Zaibo bersama barisan pelakon sitkom Under One Roof.

"Innalillahiwainnailaihirojiun.. Abang Zaibo kini telah tiada, dia telah kembali kepadaNya. Sesungguhnya mati itu pasti, dunia hanya sementara.

"Abang Zaibo yang saya kenali, sangat baik orangnya... Seorang abang dan ayah yang tak lokek ilmu dan selalu memberi nasihat. Kami pernah berlakon bersama, pergi menunaikan umrah bersama.

Erra turut berkongsi pengalaman bersama Zaibo di Instagram.

"Baru rancangan dengan Kak Intan untuk Ziarah Abang Zaibo esok tapi Allah lebih dahulu menjemput Abang Zaibo," katanya menerusi Instagram.

Sejak enam bulan lalu, Zaibo atau Zainal Ariffin Abd. Hamid, 62, menderita kanser esofagos tahap empat.

Isteri Allahyarham, Siti Hawa Sawal, 52, memaklumkan jenazah akan dikebumikan hari ini di tanah perkuburan Islam di Rengit, Batu Pahat, Johor.

Zaibo membintangi sitkom Spanar Jaya (1999 hingga 2005) serta filem-filem seperti fantasi muzik Magika dan Awan Dania The Movie.

Tunku Tun Aminah Sultan Ibrahim (dua dari kanan) dan suaminya, Dennis Muhammad Abdullah (kanan) bergambar bersama Zaibo ketika melawat pelakon itu di Rengit, Batu Pahat pada Isnin. Foto Facebook Royal Johor.

Dia juga memainkan peranan kecil dalam filem Hollywood, Anna and The King.

Zaibo juga terkenal kerana wataknya sebagai penjual mi rebus dalam sitkom dari Singapura iaitu Under One Roof pada tahun 1990, yang pertama kali disiarkan pada tahun 1995.

Pada Isnin lalu, Puteri Johor Tunku Tun Aminah Maimunah Iskandariah Sultan Ibrahim meluangkan masa melawatnya bersama suami, Dennis Muhammad Abdullah.

Dalam pada itu, Erra berkata, Zaibo seorang tukang masak yang handal malah resepi diajar kepadanya masih digunakan sehingga ke hari ini.

Kenangan... Zaibo bersama barisan pelakon sitkom Spanar Jaya.

"Ya Allah, sayu hati ini kehilangan insan yang sangat baik hati ini, meskipun sudah lama tidak ketemu, keramahannya, kebaikkan sentiasa melekat di hati.

"Abang Zaibo sangat pandai masak malah ada antara resepinya saya pegang hingga ke hari ini.

"Ya Allah, ampunkanlah segala dosa-dosa Abang Zaibo dan terimalah segala ibadahnya walau sekecil zarah... Moga dengan rahmatMu, Dikau letakkan dia dalam kalangan hambaMu yang beriman dan menjadi penghuni syurga kelak. Amin," tulisnya lagi. - mstar

12 November 2018

Gadis Cantik Ini Kerja Di Stesyen Minyak



Muka dan la cun melecun tapi kerja tukang cuci.. Sikit pun tak malu bukan macam remaja-remaja sekarang ni. Bila sebut je kerja sebagai tukang cuci terus tak mau.. Takde standard, low profile katanya. Kalau boleh tu nak kerja yang hebat-hebat tak padan dengan kelulusan.

Seorang mahasiswi ni bukan saja cantik tapi dia sanggup kerja part time sebagai tukang cuci semata-mata nak membiayai yuran pengajiaannya dan tolong keluarganya. Kalau orang pandai berdikari, dapat kerja lekeh pun dorang tak kesah dah janji halal.

Duma Mariana jadi tukang cuci di stesen kereta api di Medan, Indonesia. Rajin budaknya boleh buat bini ni hahaha. Mariana lakukan tugas seperti bersihkan kawasan sekitar premis kereta api dan cuci bilik air di situ.

Muda lagi tau baru 19 tahun.. penulis rasa kalau remaja lain mesti tak pandang dah kerja macam ni. Yang dorang tahu nak dapat duit cepat dan suka guna jalan pintas seperti melakukan kerja haram. - UtaraNews

Anak Pejuang Syria Di Bengkel Membuat Bom



Seorang kanak-kanak yang berperang di sebalik konflik Syria. Kanak-kanak ini bernama Issa , baru 10 tahun!, jari-jari dan badan kecilnya, mengangkat mortar dan rangkaian peralatan senjata selama 10 jam sehari! .

Issa memasang mortar di kilang senjata yang dikendalikan tentera pemberontak di Aleppo, Syria, Minggu (8/9). Issa mengiikut ayahnya menjadi pekerja yang memasang dan memperbaiki senjata, khususnya mortar beserta alat pelancarnya. - dairishare






Anjing Ini Setia 'Tunggu' Selama 80 Hari


Anjing tersebut berada di laluan itu pada setiap hari sejak Ogos lalu.

BEIJING - CHINA. Kesetiaan seekor anjing yang menanti di laluan sibuk selama lebih 80 hari selepas tuannya meninggal di situ menarik perhatian pengguna media sosial di China.

Rakaman menunjukkan haiwan itu berada di tengah jalan di Hohhot, Inner Mongolia telah ditonton 1.4 juta kali di laman blog mikro, Sina Weibo.

"Anjing tersebut dapat dilihat di laluan itu pada setiap hari sejak tuannya meninggal dunia pada 21 Ogos lalu. Pengguna lalu lintas cuba untuk membantunya, namun haiwan itu lari. Hubungan anjing itu dengan tuannya sangat rapat. Selepas tuannya terbunuh, ia masih setia menanti," menurut laman Pear Video.

Difahamkan, video itu telah dirakamkan pada Sabtu lalu dan menjadi tular di media sosial yang mana kebanyakan pengguna memberi komen tentang 'kesetiaan' anjing tersebut. - sinarharian

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Pengikut

Label

Informasi (1717) Video (1193) Berita Dan Informasi (1028) Hiburan (808) Berita Artis (755) Macam-Macam (670) Nasihat (622) Gosip (423) Perbincangan (421) Islamik (393) Penting (340) Santai (337) Fakta (331) Teladan (319) Serius (264) 18sx (259) Pembelajaran (253) Unik (243) Berita Terkini (231) Gila (223) China (220) Panas (220) Berita Hiburan (193) Pelik (192) Haiwan (181) Kontroversi (167) Penceramah (155) Kreatif (129) Sedih (127) Makanan (126) Lawak (122) Biadap (120) Kesihatan (117) 18sg (114) Ceramah (114) Hebat (112) Pengajaran (107) Kejam (105) Tips Kesihatan (98) Viral (95) Ngeri (94) Bodoh (92) Menarik (92) Amerika (91) Zalim (90) Kemalangan (88) Kesian (85) Kebesaran Allah S.W.T. (80) Ahli Politik (78) Jijik (74) Cantik (71) Jepun (71) Jenayah (69) Lucah (68) Seks (68) Ahli Perniagaan (67) Wanita (62) Kereta (61) Artis (56) Anak Artis (52) Gempar (51) Ustaz Auni Mohamad (51) Kahwin (48) Kes Tipu (48) Teknologi (47) Tular (47) Indonesia (44) Kisah Benar (44) Mewah (44) Seram (43) Seksi (40) Yahudi Laknatullah (39) India (37) Percutian (37) Gajet (35) Tips Perkahwinan (35) Tips Kecantikan (34) Tips Keluarga (34) Arab Saudi (33) Tips Berjaya (33) Doktor (30) Gadis (29) Singapura (29) Kajian (28) Suami Isteri (28) Australia (27) Russia (27) Thailand (27) Sejarah (26) Tips Keselamatan (26) Kerabat Diraja (25) Minuman (25) Neelofa (25) Tips Cinta (25) Tips (24) Britain (23) Fattah Amin (23) Al-Quran (22) Bayi (22) Kapal Terbang (22) Rumah (22) Ahli Sukan (21) Artis Kahwin (21) Comel (21) Filem (21) Isteri Artis (21) Kesenian (21) Misteri (21) Tips Mendidik Anak (21) Artis Hollywood (19) Budak Sekolah (19) Kes Rogol (19) Maksiat (19) Tun Mahathir (19) Kanak-Kanak (18) Kes Curi (18) Korea Selatan (18) Politik (18) Syria (18) Tips Suami Isteri (18) Datuk Vida (17) England (17) Game (17) Gif (17) Personaliti TV (17) Ustaz Don Daniyal (17) Awek Cun (16) Donald Trump (16) Indah (16) Israel (16) Kanak-Kanak Bawah Umur (16) Kes Pukul (16) Nabil Ahmad (16) Artis Bertudung (15) Gadis Cantik (15) Gaduh (15) Kantoi (15) Motorsikal (15) Polis (15) Rozita Che Wan (15) Serangan Haiwan Liar (15) Buah-Buahan (14) Palestin (14) Pengotor (14) Presiden AS (14) Siti Nurhaliza (14) Gadis Bawah Umur (13) Kereta Sport (13) Kes Bunuh (13) Kes Dadah (13) Mufti Perlis (13) Nora Danish (13) Penerbit (13) TMJ (13) Turki (13) Yus (Jambu) (13) Bogel (12) Budak Bawah Umur (12) DJ Radio (12) Hollywood (12) Kes Rompak (12) Lelaki (12) Pemain Bola (12) Pereka Fesyen (12) Petua (12) Pramugari (12) Sejarah Islam (12) Sultan Johor (12) Artis Singapura (11) Awie (11) Bercium (11) Bola (11) Dr Asri (11) Hadis Nabi Muhammad S.A.W. (11) Jerman (11) Keindahan Alam Semula Jadi (11) Kes Cuai (11) Korea Utara (11) Masjid (11) Model (11) Pelajar (11) Suami Artis (11) Ustaz Abdullah Khairi (11) Ustaz Azhar Idrus (UAI) (11) Brazil (10) Cabul (10) Cikgu (10) Doa (10) Dr Zakir Naik (10) Fesyen (10) Iklan (10) Nabi Muhammad S.A.W. (10) Perancis (10) Scam (10) Siswazah Universiti (10) Sukan (10) Umrah (10) Aduan (9) Amy Mastura (9) Arak (9) Brother Lim Jooi Soon (9) Datuk Aliff Syukri (9) Hantu (9) Kes Gaduh (9) Khalwat (9) Kisah Sedih (9) Mexico (9) Najib Razak (9) Palestine (9) Pengarah Filem (9) Taiwan (9) Tips Beli Rumah (9) Tips Memasak (9) Abam (Bocey) (8) Bangladesh (8) Cerai (8) Elly Mazlein (8) Emma Maembong (8) Fasha Sandha (8) Filipina (8) Hotel (8) Janna Nick (8) Mia Ahmad (8) Pembedahan Plastik (8) Sihir (8) Syirik (8) Tips Membeli (8) Tumbuh-Tumbuhan (8) Ustaz Wadi Annuar (8) Adi Putra (7) Berita Sukan (7) Hafiz Hamidun (7) Kereta Api (7) Melayu (7) Myanmar (7) Pengacara (7) Pengarah Drama (7) Rita Rudaini (7) Rogol (7) Selebriti (7) Skodeng (7) Stacy AF6 (7) Tips Jimat (7) Tips Kewangan (7) Uqasha Senrose (7) Ustaz Hussein Yee (7) Aliff Aziz (6) Artis Bollywood (6) Artis Cerai (6) Artis China (6) Artis Indonesia (6) Ayda Jebat (6) Elfira Loy (6) Farid Kamil (6) Fathia Latiff (6) Gamers (6) Gay (6) Handphone (6) Itali (6) Kanada (6) Kanser (6) Kes Berlagak (6) Kes Culik (6) Kes Dera (6) Kes Raba (6) Kes Saman (6) Lukisan (6) Membazir (6) Mira Filzah (6) Nad Zainal (6) P.Ramlee (6) Pencuri (6) Perbandingan (6) Perkerjaan (6) Pondan (6) Restoran (6) Ruhainies (6) Selfie (6) Sheikh Hussain Yee (6) Siti Nordiana (6) Tentera (6) Tips Kereta (6) Tips Pekerjaan (6) United Kingdom (6) Vietnam (6) Ziana Zain (6) Zina (6) Zizan Razak (6) Zul Ariffin (6) Aaron Aziz (5) Afrika (5) Akim (5) Amar Baharin (5) Awek (5) Azizan Osman (5) Bapa Artis (5) Bertudung (5) Berzina (5) Chef Selebriti (5) Dadah (5) Datuk Dr Haron Din (5) Datuk Seri Abdul Hadi Awang (5) David Teo (5) Dirogol (5) Emiriah Arab Bersatu (UAE) (5) Fizo Omar (5) Harith Iskander (5) Hospital (5) Izreen Azminda (5) Jep Sepahtu (5) Kes Bunuh Diri (5) Kes Cerai (5) Kes Langgar (5) Kes Penipuan (5) Leggings (5) Lisa Surihani (5) Mukhriz Mahathir (5) Pelakon Lucah (5) Pelawak (5) Pelukis (5) Pensyarah (5) Perniagaan (5) Pukul (5) Ramadhan 2017 (5) Rasulullah S.A.W (5) Romania (5) Sekolah (5) Sharnaaz Ahmad (5) Shuib Sepahtu (5) Smartphone (5) Tan Sri Muhyiddin Yassin (5) Tips Belajar (5) Tips Berniaga (5) Tips Perniagaan (5) berita Atlet (5) Achey (4) Adira AF8 (4) Afrika Selatan (4) Aiman Tino (4) Amyra Rosli (4) Anzalna Nasir (4) Awal Ashaari (4) Azharina Azhar (4) Billionair (4) Black Hanifah (4) Bomba (4) Brunei (4) Chef Wan (4) Colombia (4) Datuk Red (4) Denmark (4) Erra Fazira (4) Etnik Rohingya (4) Farahdhiya (4) Fazura (4) Gadis Bertudung (4) Gadis Melayu (4) Iqram Dinzly (4) Iran (4) Jins Shamsuddin (4) Jururawat (4) Juruterbang (4) Kerabat Diraja Johor (4) Kereta Mewah (4) Kes Anak Derhaka (4) Kes Buli (4) Kes Curang (4) Kes Kebakaran (4) Kes Pembunuhan Bayi (4) Kisah Cinta (4) Komposer (4) Lufya Omar (4) Makkah (4) Mia Sara (4) Mitos (4) Nabi Isa A.S. (4) Nabila Huda (4) Nelydia Senrose (4) New Zealand (4) Nur Fathia (4) Pedofilia (4) Pelacur (4) Pembaca Berita (4) Pencemaran (4) Peniaga (4) Perdana Menteri Malaysia (4) Perogol (4) Presiden Turki (4) Ramli MS (4) Ratu Rock Ella (4) Rekod Dunia (4) Remy Ishak (4) Sains (4) Sepanyol (4) Shaheizy Sam (4) Shahrol (Shiro) (4) Syamsul Yusof (4) Tips Penjagaan Kereta (4) Tips Seks (4) Tudung (4) Uber (4) Ustaz Kazim Elias (4) Wanita Cantik (4) Yazit (Search) (4) Zahirah MacWilson (4) Zain Saidin (4) Zara Zya (4) ATM (Angkatan Tentera Malaysia) (3) Abby Abadi (3) Adam Corrie (3) Aeril Zafrel (3) Afdlin Shauki (3) Afifah Nasir (3) Ahmad Maslan (3) Amira Othman (3) Amy (Search) (3) Anis Al Idrus (3) Ardell Aryana (3) Artis Bertunang (3) Artis Hamil (3) Artis Mengandung (3) Artis Sakit (3) Azhan Rani (3) Barack Obama (3) Bas (3) Buku (3) Chile (3) Cristiano Ronaldo (3) Curang (3) Datuk Dahlan Zainuddin (3) Datuk Jalaluddin Hassan (3) Datuk Seri Shah Rezza (3) Dayang Nurfaizah (3) Dr Maza (3) Drama Melayu (3) Edry Abdul Halim (KRU) (3) Ekonomi (3) Elizabeth Tan (3) Ethiopia (3) Faizal Tahir (3) Fara Fauzana (3) Faye Kusairi (3) Freemason (3) Fynn Jamal (3) Haiza (3) Haji (3) Hong Kong (3) Idris Khan (3) Iraq (3) Izzue Islam (3) Jamal Abdillah (3) Jihan Muse (3) Johan Raja Lawak (3) Jue Aziz (3) Julia Ziegler (3) Juliana Evans (3) Kaabah (3) Kapal (3) Kenya (3) Kes Aniaya (3) Kes Fitnah (3) Khai Bahar (3) Kumpulan Search (3) Kumpulan Wings (3) Lana Nodin (3) Lara Alana (3) Mabuk (3) Mark Adam (3) Mesir (3) Mizz Nina (3) Mohd Izham Tarmizi (3) Muhammad Ali (3) Nazri Aziz (3) Nur Fazura (3) Ozlynn Wati (3) Pakistan (3) Parody (3) Pelancong China (3) Pengantin (3) Perang (3) Perdana Menteri (3) Peru (3) Petinju (3) Poland (3) Raja Afiq (3) Raja Azmi (3) Raja Ilya (3) Rajinikanth (3) Recep Tayyip Erdo─čan (3) Resepi (3) Rohingya (3) Rosyam Nor (3) Saharul Ridzwan (3) Scha Alyahya (3) Sejarah Malaysia (3) Shukri Yahaya (3) Soo Wincci (3) Sultan Kelantan (3) Sultan Muhammad V (3) Surau (3) Sweden (3) Syatilla Melvin (3) Tasha Shilla (3) Tips Dapur (3) Tips Gajet (3) Tips Islamik (3) Tips Kebersihan (3) Tips Percutian (3) Tips RumahTangga (3) Tunku Jalil (3) Ungku Hariz (3) Universiti (3) Ustaz Profesor Dr. Ridhuan Tee Abdullah (3) Vape (3) Venezuela (3) Virus (3) Wak Doyok (3) Wartawan (3) Yusof Haslam (3) Zainol MacWilson (3) Zed Zaidi (3) Zulin Aziz (3) A.Aida (2) Adik Artis (2) Aiman Hakim (2) Along (Cham) (2) Alvin Chong (2) Amir (Raja Lawak) (2) Amyza Aznan (2) Anak (2) Anuar Zain (2) Argentina (2) Arif Dollah (2) Artis Meninggal Dunia (2) Atikah Suhaime (2) Aweera (2) Awek Bertudung (2) Ayai (Ilusi) (2) Aziz M Osman (2) Azmi Hatta (2) Aznil Nawawi (2) Azrel Ismail (2) Azrinaz Mazhar Hakim (2) Babi (2) Bencana Alam (2) Bikini (2) Bill Gates (2) Blogger (2) Chacha Maembong (2) Dajjal Laknatullah (2) Dato' Aliff Syukri (2) Datuk K (2) Datuk Seri Jamal Md Yunos (2) Diana Danielle (2) Diana Rafar (2) Didi Astillah (2) Dirompak (2) Erma Fatima (2) Ezlynn (2) Fad (Bocey) (2) Faezah Elai (2) Fan Bingbing (2) Fauziah Ahmad Daud (Ogy) (2) Finland (2) Firaun (2) Fitnah (2) Formula 1 (2) Fouziah Gous (2) Gadis Comel (2) Gadis Cun (2) German (2) Gmie (Screen) (2) Google (2) Greece (2) Guru (2) Hafiz Roshdi (2) Hafiz Suip (2) Hairul Azreen (2) Harris Baba (2) Harun Salim Bachik (2) Heliza Helmi (2) Hukuman Mati (2) Iceland (2) Ifa Raziah (2) Illuminati (2) Ireland (2) JDT (2) JPJ (2) Johan As'ari (2) Justin Trudeau (2) Kamal Adli (2) Karl Shafek (2) Kawan (2) Kazar (2) Keith Foo (2) Kemalangan Kapal Terbang (2) Kemboja (2) Kerabat Diraja Arab Saudi (2) Kes Curi Kereta (2) Kes Makamah (2) Kes Membazir (2) Kes Mengamuk (2) Kes Rumah Sewa (2) Kes Ugut (2) Kisah Misteri (2) Kisah Rumah Tangga (2) Komputer (2) Kumpulan Caliph Buskers (2) Lapangan Terbang (2) Lee Chong Wei (2) Linda Hashim (2) Lindsay Lohan (2) Lori (2) Lubnan (2) Madinah (2) Majlis Perkahwinan Artis (2) Mas Idayu (2) Masjidil Haram (2) Mawar (2) Mekah (2) Michael Ang (2) Michael Schumacher (2) Miera Leyana (2) Misha Omar (2) Morocco (2) Mualaf (2) Mufti Perak (2) Nabi Nuh A.S (2) Nadia Brian (2) Najwa Latif (2) Nas-T (2) Nassier Wahab (2) Nepal (2) Niena Baharun (2) Nigeria (2) Noh Hujan (2) Nor Albaniah (2) Nora Ariffin (2) Norman Hakim (2) Norway (2) Nubhan (2) Nur Sajat (2) Ozlyn Wati (2) Pekin Ibrahim (2) Pemain Badminton (2) Pemain Gitar (2) Pemandu F1 (2) Pendatang Asing (2) Pengemis (2) Penjara (2) Permainan (2) Portugal (2) Pramugara (2) Puteri Aishah (2) Raja Arab Saudi (2) Raja Azura (2) Raja Farah (2) Raja Salman (2) Randy Pangalila (2) Rani Kulup (Raja Report) (2) Raysha Rizrose (2) Redza Rosli (2) Republik Dominican (2) Rykarl Iskandar (2) Ryzal Jaafar (2) SM Salim (2) Safiey Ilias (2) Saiful Apek (2) Salih Yaakob (2) Sara Ali (2) Sari Yanti (2) Sayur-Sayuran (2) Scotland (2) Sejarah Jepun (2) Sejarah Mesir (2) Seni Bela Diri (2) Shaa (2) Shah Rukh Khan (2) Siti Elizad (2) Siti Saleha (2) Sofi Jikan (2) Solat (2) Steve Jobs (2) Sudan (2) Sufian Suhaimi (2) Sultan Abdul Halim (2) Sultan Kedah (2) Sunnah Rasullullah S.A.W. (2) Superbike (2) Syafie Naswip (2) Syamel (AF15) (2) Syarul Ridzwan (2) Tanzania (2) Tatu (2) Tip Membeli-Belah (2) Tips Beli Kereta (2) Tips Beli-Belah (2) Tips Kehamilan (2) Tips Memandu (2) Tips Menangkap Serangga Perosak (2) Tips Penerbangan (2) Tips Penjagaan Bayi (2) Tips Sembahyang (2) Tiz Zaqyah (2) Trend (2) U.A.E. (2) Ukraine (2) Ustaz Ebit Lew (2) Yusri (KRU) (2) Zamarul Hisyam (2) Ziela Jalil (2) Zizi Kirana (2) 1MDB (1) 50 Cent (1) AR Badul (1) Abon (1) Abraham Lincoln (1) Adam AF (1) Adam Sandler (1) Adam Shah (1) Adeline Tsen (1) Adibah Nor (1) Adlin Ramlie (1) Adolf Hilter (1) Afghanistan (1) Afiq Muiz (1) Ahli Gimnas (1) Ahmad Nawab (1) Ahya Rosli (1) Aida Aris (1) Aidil Aziz (1) Aidil Zafuan (1) Ailurophobia (Takut Pada Kucing) (1) Ainan Tasneem (1) Aishah (1) Aishah Aziz (1) Aishah Bujang (1) Aishah Ilias (1) Aizat Amdan (1) Ajak (Shiro) (1) Akim Ahmad (1) Ako Mustapha (1) Algeria (1) Alicia Amin (1) Alif Satar (1) Ally Iskandar (1) Almy Nadia (1) Altimet (1) Aman Nassim (1) Amelina (1) Ameng (1) Amerul Affendi (1) Amin Hayat (1) Amir Ukays (1) Ammar (1) Ana Dahlia (1) Angelina Jolie (1) Animasi (1) Anime (1) Anne Ngasri (1) Anwar Ibrahim (1) Ardian Syaf (1) Ariz (Forteen) (1) Artis Bercuti (1) Artis Berpurdah (1) Artis Britis (1) Artis Korea (1) Artis Lubnan (1) Ary Malik (1) Asfan Shah (1) Asia (1) Asia Tenggara (1) Asmidar (1) Atita (1) Atlet Angkat Berat (1) Atlet Indonesia (1) Atlet Kahwin (1) Atlet Pecut (1) Atlit Lompat Tinggi (1) Auta (1) Awi Rafael (1) Azan (1) Azlan (The Typewriter) (1) Azma Aizal (1) Azmarul Azuan (Vokal Bukan Sekadar Rupa) (1) Azmi Caliph Buskers (1) Azrul Zaidi (1) Azwan Ali (1) Azwan Kombos (1) Baby (1) Bahasa Melayu (1) Ban (1) Bangla (1) Bashar al-Assad (1) Bekas Isteri Artis (1) Belanda (1) Belgium (1) Ben Nathan (1) Berhijab (1) Berkhatan (1) Beyonce (1) Bil Azali (1) Bila AF (1) Bilal Bin Rabah (1) Biodata (1) Bob Lokman (1) Bowling (1) Boy Iman (1) Bradley Cooper (1) Brian Chen (1) Britney Spears (1) Bront Palarae (1) Bruno Mars (1) Bulgaria (1) Bunga (1) Calvin Thoo (1) Caprice (1) Cecilia Cheung (1) Cerpen (1) Chad (1) Chef Riz (1) Chelsea Islan (1) Chow Yun Fatt (1) Cina (1) Cinta (1) Coco Lee (1) Cosplay (1) Costa Rica (1) Cristina Suzanne (1) DBKL (1) DJ Dave (1) DJ Lin (1) Daler Yusuf (1) Danial (Lawak Solo) (1) Danny X-Factor (1) Datin Normala Omar (1) Datuk Adnan Abu Hassan (1) Datuk Azmi Che Husain (1) Datuk Dr Zulkifli Mohamad Bakri (1) Datuk M Daud Kilau (1) Datuk Mahadzir Lokman (1) Datuk Rafiena Ezanee (1) Datuk Seri Ahmad Said (1) Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan (1) Datuk Seri Mohamad Hasan (1) Datuk Zulkifli Zain (1) David Guatta (1) Dazrin (1) Democratic Republic of the Congo (1) Diana Brian (1) Dira Abu Zahar (1) Donna Muslim (1) Dr Fadzilah Kamsah (1) Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah (1) Dr Rafidah Abdullah (1) Dr. Fadi al-Batsh (1) Dubai (1) Duit (1) Dwan Hamid (1) Dynas Mokhtar (1) Ecuador (1) Eddie Ghazali (1) Eja (1) Ekin AF3 (1) Elaine Daly (1) Elfaeza Ulhaq (1) Ellie Suriati (1) Elvina Mohamad (1) Emma Akma (1) Engku Aleesya (1) English (1) Ernie Zakri (1) Eropah (1) Erwin Dawson (1) Estranged (1) Ewal AF (1) Ezad Lazim (1) Ezany Nizariff (1) Ezzaty Abdullah (1) Facebook (1) Fahmi Fadzil (1) Fail (1) Faizal Hussein (1) Faizul Sany (1) Falisha Crossley (1) Fara Mendoza (1) Farah Nabilah (1) Farawahida (1) Fareez (Mentor Milenia) (1) Fatin Afeefa (1) Fauzi Nawawi (1) Fauziah Ghous (1) Fazley Yaakob (1) Feeya Iskandar (1) Felixia Yeap/Raisyyah Yeap (1) Fendy Bakry (1) Fezrul Khan (1) Fida Ibrahim (1) Fikry (Lawak Solo) (1) Fikry Ibrahim (1) Fiza Halim (1) Fizi Ali (1) Fizz Fairuz (1) Frank Lampard (1) Freddie Mercury (1) Gabriel Omar Batistuta (1) Gadis Asia (1) Gadis Jelita (1) Gadis Seksi (1) Gangguan Makhluk Halus (1) Geli (1) George W Bush (1) Georgie Henley (1) Ghana (1) Gusti (1) Hadi Awang (1) Hael Husaini (1) Hafreez Adam (1) Hajar Aswad (1) Haleeda (1) Haliza Misbun (1) Hamid Ghurka (1) Hamil (1) Hanie Soraya (1) Hanis Zalikha (1) Haqiem Rusli (1) Hari raya (1) Harshaali Malhotra (1) Hasan Kale (1) Hashim Rejab (1) Hasnol (1) Hatta Dolmat (1) Hawa (1) Hawaii (1) Hazama (1) Herba (1) Hezry Hashim (1) Hidu Gam (1) Hillary Clinton (1) Hisyam Hamid (1) Holocaust (1) Hungary (1) ISIS (1) IT (1) Ibu (1) Ibu Artis (1) Iesya Toh (1) Ika Nabella (1) Ilham Tuah Raja Lawak (1) Ilmu Hitam (1) Imam Syafie (1) Inspirasi (1) Intan Sarafina (1) Ira Kaza (1) Irma Hasmie (1) Ismail Izzani (1) Isteri Ahli Perniagaan (1) Isteri Artis Hamil (1) Isteri Derhaka (1) Ivory Coast (1) Izara Aishah (1) Jaafar Onn (1) Jackie Chan (1) Jaclyn Victor (1) Jakim (1) Jasmin Hamid (1) JayDee Lok (1) Jelita (1) Jeremy Clarkson (1) Jihan Musa (1) Jimmy Hendrix (1) Jimmy Page (1) Jimmy Shanley (1) Joe Wings (1) John Lennon (1) Joy Revfa (1) Julia Roberts (1) Jurusolek (1) Justin Timberlake (1) KLIA (1) Kacak (1) Kafe (1) Kahwin Paksa (1) Kanak-Kanak Bertunang (1) Kanye West (1) Kartun (1) Kata-Kata Hikmah (1) Kayda Aziz (1) Kazakhstan (1) Kecik Hyper Act (1) Kekasih Artis (1) Kemalangan Kapal (1) Kerabat Diraja England (1) Kerabat Diraja Kedah (1) Kereta Kebal (1) Kereta Lumba (1) Kes Ah Long (1) Kes Buang Bayi (1) Kes Cetak Rompak (1) Kes Gugur Janin (1) Kes Histeria (1) Kes Jual Bayi (1) Kes Judi (1) Kes Khianat (1) Kes Kianat (1) Kes Langgar Lari (1) Kes Lari Rumah (1) Kes Mati Mengejut (1) Kes Mercun (1) Kes Pemerdagangan Manusia (1) Kes Ragut (1) Kes Rasuah (1) Kes Seludup (1) Kes Sumbang Mahram (1) Kes Tembak (1) Kes Tetak (1) Ketat (1) Ketua Polis Negara (1) Kewangan (1) Khai (AF1) (1) Khairul Amri Hassan (1) Khairul Fahmi Che Mat (Apek) (1) Kilafairy (1) Kim Fukazawa (1) Kim Kardashian (1) Kisah Benar/Mitos (1) Kisah Inspirasi (1) Kisah Seram (1) Kobe Bryant (1) Korea (1) Kosovo (1) Krist Novoselic (1) Ku Li (1) Kumpulan Hujan (1) Kumpulan Khalifah (1) Kumpulan Senario (1) Kumpulan Sepahtu (1) Kurang Ajar (1) Kuwait (1) L'Zzay (1) LGBT (1) Lan Pet Pet (1) Laporan Polis (1) Lawak Pak Pandir (1) Lebenon (1) Lee Thiam Wah (1) Leonardo DiCaprio (1) Lesbian (1) Libya (1) Lim Guan Eng (1) Lina Tan (1) Linda Rafar (1) Liverpool (1) Liwat (1) Liza Hanim (1) Luis Suarez (1) Luka Modric (1) Luxembourg (1) M Nasir (1) MAB (1) MBPJ (1) Mael (XPDC) (1) Mahal (1) Maher Zain (1) Main Kayu Tiga (1) Majlis Berinai (1) Makanan Terengganu (1) Makanan Tradisional (1) Malaysia (1) Mali (1) Malique (1) Mamak (1) Mamat (Exists) (1) Mamat Khalid (1) Mariah Carey (1) Mariani (1) Marilyn Monroe (1) Mark Salling (1) Marlia Musa (1) Marsha (1) Mas Khan (1) Masakan Malaysia (1) Masjid Madinah (1) Masjid Nabawi (1) Masya (Ceria Pop Star) (1) Mat Bangla (1) Matthew Bellamy (1) Mawar Rashid (1) Maya Karin (1) Mel Sakura Band (1) Mel Wings (1) Melamar (1) Melancap (1) Memey Suhaizah (1) Mengandung Anak Luar Nikah (1) Mila (AF5) (1) Mila Jirin (1) Miley Cyrus (1) Mimi Lana (1) Minyak Petrol (1) Mona Syamimi (1) Monaco (1) Mufti KL (1) Mufti Kelantan (1) Mufti Wilayah Persekutuan (1) Muhyiddin Yaassin (1) Murid (1) Musa Hitam (1) Muslim (1) Nabi Adam A.S. (1) Nabi Sulaiman A.S. (1) Nabila Razali (1) Nadiyah Shahab (1) Nadya Syahera (1) Nadya Syahira (1) Najip Ali (1) Najwa Mahiaddin (1) Nazim Othman (1) Netanyahu (1) Netherlands (1) Nick Mikhail Razak (1) Niger (1) Nobel (1) Nonny Nadirah (1) Noor Khiriah (1) Noraniza Idris (1) Normala Samsudin (1) Nourul Wahab (1) Nuklear (1) Nur Amirah Filzah (1) Nur Fatimah (1) Nurul Syuhada (1) OAG (1) OKU (1) Oja (1) Onani (1) Ooi Eow Jin (1) PM Kanada (1) PPIM (1) Pahlawan Islam (1) Pakar Motivasi (1) Peguam (1) Pelancong Korea Selatan (1) Pelukis Komik (1) Pelumba Kereta (1) Pemandu Nascar (1) Pembaziran (1) Pembeli VS Peniaga (1) Pemotoran Kereta (1) Pengacara Singapura (1) Pengangkutan Awam (1) Pengkid (1) Pengurus Artis (1) Penyajak (1) Penyakit (1) Penyakit Ganjil (1) Perdana Menteri Britain (1) Perdana Menteri Israel (1) Perdana Menteri Kanada (1) Perempuan Cantik (1) Perempuan Simpanan (1) Permainan Video (1) Personaliti Radio (1) Phanthegerow Louiselle (1) Piramid (1) Planet Marikh (1) Prank (1) Presiden Russia (1) Prince (1) Profesor (1) Projector Band (1) Puisi (1) Puteri Balqis (1) Puteri Diana (1) Puteri Sarah (1) Putri Najuwa (1) Qi Razali (1) Raba (1) Racun (1) Radhi (OAG) (1) Rafidah Ibrahim (1) Rafizi Ramli (1) Ragut (1) Rahim (Joras) (1) Rahim Sepahtu (1) Raja Ema (1) Rani Kulop (1) Ras Adiba Radzi (1) Rasuah (1) Raul Meireles (1) Razif Projector Band) (1) Recep Tayyib (1) Republic Czech (1) Ridzuan Hashim (1) Riezman Khuzaimi (1) Rio Haryanto (1) Risteena Munim (1) Riyak (1) Rizalman Ibrahim (1) Roax Tan (OME) (1) Robert Downey Jr. (1) Roberto Carlos (1) Rockefeller (1) Roslan Shah (1) Rosma (AF1) (1) Rothchild (1) Rowan Atkinson (Mr.Bean) (1) Rumah Sewa (1) Ruminah Sidek (1) Rusdi Ramli (1) Ryan Goslin (1) Sa Dingding (1) Sabri Yunus (1) Sadio Mane (1) Sadis (1) Sahabat (1) Sahabat Nabi Muhammad S.A.W. (1) Saida (1) Salleh Kamel (1) Salleh Yaakob (1) Salleh Yaakop (1) Saman (1) Sarah Hildebrand (1) Sejarah Bola (1) Sejarah Indonesia (1) Sejarah Melayu (1) Sejarah Singapura (1) Sejarah Sukan (1) Selebriti Media Sosial (1) Selena Gomez (1) Seniman (1) Senjata Api (1) Senjata Kimia (1) Serangga (1) Serbia (1) Shae (1) Shah Iskandar (1) Shahir AF (1) Shahir Zawawi (1) Shahrizal Jaszle (1) Shamsul Ghau (1) Shamsul Ghau Ghau (1) Sharifah Sakinah (1) Sharifah Shahora (1) Sharifah Shawati (1) Sheera Iskandar (1) Sheila Majid (1) Sherry Ibrahim (1) Shila Lama (1) Shuhaimi Lua (1) Sindrom Axenfeld-Rieger (1) Siti Aisyah Binti Abu Bakar R.A. (1) Siti Aminah (1) Siti Sarah Raissuddin (1) Soal Jawap (1) Sofian Bujang (1) Soviet Union (Russia) (1) Sufi (AF15) (1) Sufi AF (1) Sultan Brunei (1) Sultan Hassanal Bolkiah Sultan Omar Ali Saifuddien (1) Sultan Ibrahim (1) Sultan Mangkat (1) Sultan Nazrin (1) Sultan Perak (1) Sumbang Mahram (1) Supercar (1) Surah Al-Quran (1) Syafiq Kyle (1) Syaiful Zero (1) Syatila Melvin (1) Syazwan Zulkifli (1) Syiah (1) Syura Badron (1) TPPA (1) Taj (Innuendo) (1) Takahara Suiko (1) Tan Sri DR Harussani Zakaria (1) Tan Sri Dr Mohd Irwan Serigar Abdullah (1) Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary (1) Tania Hudson (1) Tauke Jambu (1) Tegar (1) Telaga Zamzam (1) Telefon Pintar (1) Tentera Nazi (1) The Majistret (1) Tiar Zainal (1) Tibet (1) Tip Membeli Kereta (1) Tips Bercuti (1) Tips Berkerja (1) Tips Cukai (1) Tips Elak Ditipu (1) Tips Kapal Terbang (1) Tips Life Hacks (1) Tips Melancong (1) Tips Membasuh Motor Dan Kereta (1) Tips Membersih (1) Tips Mencari Kerja (1) Tips Menjaga Kereta (1) Tips Menjual Kereta (1) Tips Orang Bujang (1) Tips Penampilan (1) Tips Penjagaan Motorsikal (1) Tips Perbelanjaan Keluarga (1) Tips Ramadhan (1) Tips Ride (1) Tips Tangkap Nyamuk (1) Tips Travel (1) Tips Untuk Ibu Mengandung (1) Tips Wanita Hamil (1) Titanic (1) Tomok (1) Tony Fernandes (1) Tradisi (1) Travis Barker (1) Tuan Guru Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat (1) Tun Daim Zainuddin (1) Tun Razak (1) Tunisia (1) Tunku Tun Aminah (1) Typography (1) Ubat-Ubatan (1) Ude (1) Ulama (1) Umie Aida (1) Upiak Isil (1) Ustaz ABD Razak Muthalib (1) Ustaz Auni Mohamed (1) Ustaz Fitri (1) Ustaz Muhammad Fawwaz (1) Ustaz Nazmi Karim (1) Ustaz Zaharuddin (1) Ustaz Zamri Hashim (1) Ustazah Siti Nor Bahyah (1) Van Damme (1) Vanidah Imran (1) Vin Diesel (1) Vladimir Putin (1) Wales (1) Wan Raja (1) Wany Hasrita (1) Wardina Safiyyah (1) Watson Nyambek (1) Wawa Zainal (1) Yahudi Arthodoks (1) Yana Samsudin (1) Yang di-Pertuan Agong Malaysia (1) Yatt Hamzah (1) Yazer (1) Yazid (Search) (1) Zahid (AF) (1) Zahiril Adzim (1) Zahriah MacWilson (1) Zaibo (1) Zamani (Slam) (1) Zarina Zainuddin (1) Zarol AF2016 (1) Zhao Benshan (1) Zhen Huan (1) Zukieee (1) Zul (2 By 2) (1) iR Radzi (1)